Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Η Ελλάς των σαράβαλων.


Εν μέσω οικονομικής κρίσης, η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε - προκειμένου και να κάνει τη χάρη στη Γαλλία και τη Γερμανία) - να φέρει το μέτρο της απόσυρσης των "παλαιών" οχημάτων. Προκειμένου να "κινηθεί" και η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα. Αυτό το ξέρουν όλοι. 
Η τωρινή κυβέρνηση, αποφάσισε εν μία νυκτί να το αποσύρει ελέω  μεγάλου κόστους για την εθνική οικονομία. Το συμπέρασμα: σε αυτή τη χώρα ΚΑΙ σε αυτό τον τομέα, ισχύει το πονάει κεφάλι - κόβω κεφάλι. Εξετάζεται δε άλλος τρόπος που θα μπορέσει στο κοντινό μέλλον να ισχύσει το μέτρο, με αρκετές αλλαγές.
Έτσι, στην προχειρότητα της προηγούμενης κυβέρνησης, ήλθε η αναποφασιστικότητα της τωρινής. Και εξηγούμαι: το θέμα δεν είναι μόνο περιβαλλοντικό, ούτε μόνο οικονομικό. Είναι και θέμα βασικής ασφάλειας όλων των ανθρώπων που έχουν την ατυχία να βγαίνουν στους - έτσι και αλλιώς - τριτοκοσμικής κατασκευής ελληνικούς δρόμους. Κάποτε οι πολιτικοί θα πρέπει να μάθουν ό,τι - επιτέλους - υπάρχει και η μέση λύση, η οποία συνήθως είναι μπροστά τους.
Με άλλα λόγια, καλό θα ήταν να ξεκινούσε ένα τέτοιο μέτρο για απόσυρση οχημάτων με βάση τη δεκαετία κατασκευής τους, ξεκινώντας από τη δεκαετία του ' 70 και σταδιακά να επεκτεινόταν μέχρι και τη δεκαετία του '90. Έτσι, αρχικά θα γλιτώναμε από τους "χάρους" χωρίς φρένα και φώτα που οδηγούν οι παππούδες και άλλοι γραφικοί, αλλά και από τους ρύπους τους. Επίσης το οικονομικό κόστος θα επιμεριζόταν κατά πολύ και δε θα έσπευδαν όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων "γενικά παλιάς" τεχνολογίας να αποσύρουν αυτοκίνητα όπως αυτά της δεκαετίας του ' 90, τα οποία τουλάχιστον διαθέτουν καταλύτες στη συντριπτική τους πλειοψηφία και σίγουρα είναι λιγότερα ρυπογόνα από αυτά του 70 και του 80. Για να μη μιλήσουμε για παθητική και ενεργητική ασφάλεια. 
Δε χρειάζεται δε και πολύ φαντασία για τους ιθύνοντες υπουργούς να καταλάβουν τελικά πως η πετρελαιοκίνηση στις πόλεις θα πρέπει να επιτραπεί - επιτέλους - ΧΩΡΙΣ διαβούλευση. Όπως σε όλο τον κόσμο. Γιατί ειλικρινά, κανείς νοήμων άνθρωπος δεν μπορεί να καταλάβει πως - νόμιμα - κυκλοφορεί το ντάτσουν του 75 της βενζίνης σκορπίζοντας μπλέ καπνό μέσα στην πόλη και δεν μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα ένα καινούργιο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο...
Όλα αυτά όμως ανήκουν στις υπόλοιπες Ελληνικές πρωτοτυπίες, όπου ακόμα και το κράνος ανήκει στα είδη πολυτελείας και φορολογείται με 19% συντελεστή Φ.Π.Α. 
Πολλοί λένε πως η "οδική"   παιδεία  και οι υποδομές ενός κράτους δείχνουν το επίπεδο της πραγματικής του ανάπτυξης και προοπτικής. Ας ελπίσουμε πως η τωρινή κυβέρνηση θα καταλάβει πως τα σαραβαλάκια θα πρέπει να φορολογηθούν τόσο αυστηρά, όσο να αναγκαστούν οι ταλαίπωροι πτωχοί ιδιοκτήτες τους να τα κάνουν ή αντίκες ή παλιοσίδερα για τη δική μας ασφάλεια . Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος.


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πωλείται BMW 518 μοντέλο 1984 σε άψογη κατάσταση, ατρακάριστο, με 137.000 χλμ. με extra καλύμματα + MP3 player. Περασμένο ΚΤΕΟ 10/2009 + κάρτα ελέγχου καυσαερίων + τέλη 2009. Τιμή 1.100 €
Είναι ευκαιρία και δεν το αγοράζουν. Το αμάξι είναι τζιτζι και δεν είχα καμία πρόθεση να το πάω για απόσυρση. Στα μέσα Δεκεμβρίου, θα αποσύρω τις πινακίδες, θα αγοράσω μία κουκούλα και θα το βάλω σε ένα κλειστό χώρο ενός συγγενή στην επαρχία, για τα επόμενα 20 χρόνια. Λεφτά σήμερα δεν θα πάρω πάντως. Στη θέση του δαπάνησα το καλοκαίρι 6.500 € και πήρα ένα πιο σύγχρονο BMW 520 μοντέλο 1994. Είμαι βλέπεις πριν το 1995, οπότε βρίσκομαι στη ίδια κλίμακα με το παλιό. Αναμένω +250 € στα τέλη + καμιά +300 € extra ποινή για τα κυβικά μου. Όλα μαζί αναμένω να πληρώσω 670 € τέλη + 300-400 € τα extra, σύνολο πάνω απο 1100 €. Και τώρα σκέφτομαι: πότε θα έχω δικαίωμα σε αυτή τη χώρα να πάρω ένα αυτοκίνητο πάνω απο 1800 κυβικά, κάτω απο 15 ετών, χωρίς να θεωρούμαι προύχοντας ?

Born 22/3